2008.07.20. 00:00 Bagarella

Budapest igazi olasz éttermei - Ristoranti italiani a Budapest

Autentikus olasz éttermek és pizzériák itthon

Sajnálatosan sok étterem és pizzéria marketingfogásként olasznak hirdeti magát (már az olaszosan csengő nevében is), amúgy pedig ételei annyira olaszok, mint Makó Jeruzsálemtől (szép, magyaros megfogalmazás volt, igaz?).

Előszerettel adnak ketchupot a pizzához, de a legjobb, amikor az eredetinek mondott "olasz étterem" borlapján abszolút nincs egy üveg olasz bor sem, max. olaszrizling! :-S

Következzen a kedvenc és autentikus budapesti talján vendéglátóegységeim listája, ahol a tulajdonosok, üzemeltetők, szakácsok olaszok és igényesen képviselik hazájuk gasztronómiáját.

  • Millennium da Pippo, Andrássy út
  • Da Wally, XI. ker
  • Pippo, V. ker Bank Center
  • Mascalzone Latino, I. ker Várnegyed

 

13 komment

Címkék: budapest olasz étterem eredeti trattoria pippo ristorante italiana fausto pmodoro


A bejegyzés trackback címe:

https://italiano.blog.hu/api/trackback/id/tr56417606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schifani 2008.04.29. 20:12:59

Kedves Ninetta B!

Valóban mindenkinek mást jelent az olasz konyha. Vegyük például a magyaros olasz konyha rajongóit, akiknek a mindenük a vastag pizzatészta, a gigantikus pizzák, a rengeteg paradicsomszósz. A bejegyzésedben felsorolt éttermek nem megfelelőek ennek a rétegnek, nekik a Don Pepe és társai az etalon :)

Nekem, aki az igazi olasz konyhát szeretem, náhányuk (Pippo, Wally) szinte a törzshelyem, véleményem szerint az itt készített ételek képviselik igazán Olaszországot. És most nem a bolognai spagettiről beszélek.

Réka 2008.05.01. 21:56:32

Szimpatikus, hogy a kispénzűekre is gondolsz és nem csak a sznob helyekről írsz. Mellesleg nálam is a családi vezetésű Wally™ a nyerő, havonta kétszer-háromszor biztos hogy ott eszem!

Müller Gábor · http://www.navipro.hu 2008.05.06. 21:58:54

Komolyan érdekelne, hogy mi a véleményed az ötödik kerületben, a Nagysándor József utcában lévő Via Luna-ról....

Régebben nagyon jó, igazi olasz étterem volt. Mostanában nem jártam arra....

Üdv,

MG

Bagarella 2008.05.09. 21:23:41

@MG

Tudtommal egy magyar csapat irányítja a Via Luna-t, nem jártam még ott. Mindezektől függetlenül lehet jó étterem, de ha igazi olasz hangulatra/ízekre vágyom, inkább a jól bevált bp-i ristorante-pizzériákat látogatom, ahol alig hallani magyar szót :)

Ciao
Ninetta

Dee 2008.08.14. 22:57:23

Szerintem a Pomo D'oro inkább sznob mintsem olasz, bár sajnos pizzát nem kértem (bár lehet az jó), de amit ettünk sajnos inkább hatás vadász voltmintsem olaszos. Sajnos itthon még nem találtam igazánjó olasz éttermet, de most végig probálom az általad ajánlottakat! Köszi!

Juci 2008.10.26. 08:37:13

Én szeretem a Trattoria Toscana-t és a Porcellino Grasso-t is...

Gertrud01 2008.11.03. 19:34:01

A Terco Cerchióban van a legjobb konyha, gyakran járunk oda mert szinte mellette lakom. Egyszerűen fantasztikus!!!!!!!!

Lori 2008.11.04. 00:26:00

Sziasztok!

Olyan bp-i helyre mennék szívesen, ahol (lehetőleg) az üzemeltető olasz vagy találkozhatok igazi olaszokkal, és így a felsorolásotoknak köszönhetően már tudom, hova menjek!

Lori

Norbi · http://mascalzonelatinorestaurantinbudapest.blogspot.com 2008.12.04. 19:31:57

Sziasztok!

Találtam a Mascalzone Latino étterem angol web blogján
...nagyon érdekes

nyissz 2009.05.10. 22:11:25

Sziasztok!

Az itteni ajánlások alapján kb 1 hónapja csütörtök délután (6 körül) ellátogattunk ketten a Da Wallyba. Az étterem sajnos nagy csalódás volt számunkra. Erről egyedül a pincér tehet, az étellel nem volt gond. Ami nem tetszett:
- megkérdezi a pincér, hogy mit kérünk inni. Kérdésemre, hogy milyen sörök vannak, csak a csapoltat mondja el, a többire külön kell rákérdezni...
- nézegetjük az étlapot, jön, hogy választottunk-e már? Megegyezünk, hogy nem. Kb 5 perc múlva megint jön, akkor már csak én olvasgattam... Erre ottmarad, hogy akkor majd ő ajánljon valamit. Nem volt képes kivárni, míg átolvastam az étlapot, pedig csak 2en voltunk az egész étteremben.
- a felszolgálás is elég fapofával ment
- a végén a desszerttel már úgy voltam, hogy ha az asztal lepakolása közben vagy utána megkérdezi, hogy kérünk-e, kérek, egyébként nem. Nem ettem desszertet...

Ja, és még egy dolog, amiről nem a pincér tehet: nem volt nemdohányzó rész. Persze bejöttek cigiző vendégek, ami szintén hozzájárult a desszert mellőzéséhez.

Tésztát ettünk mindketten, azok nagyon finomak voltak! Ettől függetlenül senkinek nem fogom ajánlani a helyet...

Rajtunk kívül járt így más is?

Rossz tapasztalatom ellenére kipróbálok majd másik helyet is az itt ajánlottak közül!

Mindenkinek szép napot!
Nyissz

Bagarella 2009.06.03. 15:04:12

@nyissz:
Sajnálom hogy így történt, de ne a felszolgáló viselkedése alapján ítéljétek meg a helyet, mégha egy olasz étteremben extrán is elvárható lenne a jókedv és a figyelmesség :-S

lifelike 2009.08.02. 00:28:13

a bank center aljaban sajnos megszunt az etterem, pedig az egyik legjobb volt (illetve a legjobbak kozott a legolcsobb volt)

rip
szomoru vagyok

simone67 2010.12.08. 23:20:04

szerintem a legjobb olasz étterem a
Trattoria Venezia a Corvin Mozival szemben
Fabio a szakács igazi zseni,pizzát is itt ettem a legjobbat a városban

ciao
süti beállítások módosítása